Klaar voor de start....

30 januari 2018 - Nijmegen, Nederland

Het is bijna zover! Over minder dan 2 dagen zit ik met mijn reisgenoot en roomy Angélique Chamboné in Zuid-Afrika!

Het begon allemaal in maart afgelopen jaar, toen we met de Wijnschool en wijnimporteur Udo Göebel van Winematters 10 dagen op wijnreis naar Zuid-Afrika gingen. Ik had geen idee hoe het eruit zou zien, en eerlijk gezegd uit eerdere ervaringen nog niet zo'n hoge pet op van Zuid-Afrikaanse wijnen. Maar goed dat ik ben gegaan! Wat een land... Zo warm, vriendelijk, mooi, met fantastische wijnen en wijnmakers (m/v), heerlijk eten en prachtige mensen en plaatsen. Ik was meteen verslaafd...

Gelukkig kon ik bij verschillende wijnmakersdiners en proeverijen het Zuid-Afrika gevoel een beetje vasthouden. In oktober zaten kamergenootje Angelique en ik bij een wijnmakersdiner van wijnhuis Luddite naast Penny Verburg, vrouw van wijnmaker Niels Verburg. We haalden herinneringen op aan onze wijnreis en stelden voor de grap voor om in februari een weekje te komen druiven plukken. Maar Penny en Niels pakten het serieus op, en boden ons aan om een hele maand mee te lopen en te werken in hun bedrijf!

Van het één kwam het ander, en voordat we het wisten hadden we (met medewerking van Penny, Niels en Udo) 4 stageplekken geregeld bij 4 topwijnhuizen. De komende 5 weken zullen we naast Luddite ook bij Scali, Grangehurst en Springfontein gaan werken. Het hoe, waar en wanneer vullen we ter plekke in, want dat hangt helemaal af van hoe de oogst gaat verlopen. Spannend en geweldig!

Op deze site kun je onze avonturen volgen. Ik zal veel foto's, filmpjes en verhalen met jullie delen. Tot snel!

1. Mamma Annemiek:
    Lieve Marieke
    Fantastisch om je droom waar te kunnen maken.
    Geniet ervan.
    En fijn om via deze site mee te kunnen reizen.
    Het meerkoeten komt vast nog wel
    LIEFS en succes.
    Mamma Annemiek
  2. Hanneke kruize:
    30 januari 2018
    veel plezier en hele mooie reis toegewenst!! dikke kus van je zus
    Hanneke
  3. Michael:
    30 januari 2018
    Fijn om mee te kunnen genieten van de avonturen van the dutch wineladies!
  4. Udo:
    30 januari 2018
    Veel plesier Dutch Wine Ladies!
  5. Marjan:
    30 januari 2018
    enig om te lezen! heel veel plezier en goede smaak ervaringen ladies!!!
  6. Paul den Toom:
    30 januari 2018
    wat een prachtige ervaring en unieke kans. Ontzettend veel plezier bij deze prachtige bedrijven. Alles eruit halen wat erin zit!
  7. Susanne:
    30 januari 2018
    Ik ga jullie volgen.. Heel veel plezier en succes..
  8. Maren:
    30 januari 2018
    Wat een avontuur!! Fijn! Veel plezier!
  9. Caroline:
    Marieke,
    Wat leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen met je. Heel veel plezier!
    Caroline
  10. Jessica:
    Succes samen❤💪
  11. Paul de Wijze ( NorthPaul):
    31 januari 2018
    Leuk Marieke en Angelique!
    Laat ons maar svp optimaal meegenieten .
    Ik zit er klaar voor ( met n glas wijn, natuurlijk)🍷
  12. Nicolette:
    31 januari 2018
    Echt iets voor jou!! Groeten uit Maleisie en tot gauw als je terug bent X.
  13. Olga ten Wolde:
    31 januari 2018
    Klinkt heel bijzonder Marieke! Heel veel plezier! Gr. Olga.
  14. Marco Moltmaker:
    31 januari 2018
    Wat gaaf om te doen Marieke! Maak er een mooie tijd van.
  15. Wendy:
    31 januari 2018
    maak er een mooie tijd van!!
  16. Margriet Diekema:
    Lieve Marieke,
    Veel veel plezier, geniet ervan!
    Margriet
  17. Pauline:
    1 februari 2018
    Hoe is het nu? Heel benieuwd wat je allemaal doet en ziet etc. Succes liefs Pauline
  18. Marc Kruize:
    1 februari 2018
    Baie lekker tyd in Suid-Afrika! Ons sien uit na jou stories.
  19. Anke:
    3 februari 2018
    Ich wünsche euch ganz viel Spaß und viele tolle Eindrücke bei eurem Wein-Abenteuer 😁
  20. Milan Boeren:
    3 februari 2018
    Ik kan niet wachten tot er meer updates komen over jullie reis!
    Ik wens the Dutch wine sisters heel veel plezier toe en mogen jullie er veel van leren.
  21. Marieke:
    Baie pret!